2025-01-02

Prasideda kasmetinis valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimas

Tarnybinės veiklos vertinimą reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymo 18 straipsnis ir Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos ir biudžetinių įstaigų darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašas.

Primename, kad nuo 2024 m. sausio 1 d.:
•    atsisakoma privalomo metinių užduočių formulavimo, veiklos lūkesčiai aptariami vertinimo pokalbio su tiesioginiu vadovu metu (pildymas neprivalomas);
•    įtvirtinta 4 lygių vertinimo skalė – viršija lūkesčius, atitinka lūkesčius, iš dalies atitinka lūkesčius, neatitinka lūkesčių;
•    360 laipsnių kompetencijų vertinimas atliekamas ne tik vertinant įstaigų vadovų, bet ir  padalinių vadovų kompetenciją;
•    vertinama:
     įstaigos vadovo:
•    kompetencija;
•    pasiekti rezultatai įgyvendinant susitarimą dėl pagrindinių kadencijos laikotarpio ir (ar) tam tikrų jo etapų veiklos tikslų ir rezultatų;
karjeros ir laikinojo valstybės tarnautojo:
•    kompetencija;
•    pasiekti veiklos rezultatai;
•    nelieka vertinimo komisijų. Tiesioginio vadovo vertinimas skundžiamas į pareigas priimančiam asmeniui (ar jo įgaliotam asmeniui).
 
Terminai vertinimo metu:
•    vertinamojo veiksmai: sausio 1-15 d. (o Vyriausybei pavaldžioje ir (ar ) atskaitingoje institucijoje ar įstaigoje pareigas einantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas po Seimo rinkimų, kai sudaroma nauja Vyriausybė, iki einamųjų metų balandžio 1 d.)
•    tiesioginio vadovo veiksmai: sausio 16 d. - vasario 25 d. (po Seimo rinkimų, kai sudaroma nauja Vyriausybė, iki einamųjų metų balandžio 30 d.)
•    į pareigas priimančio asmens sprendimas dėl tiesioginio vadovo siūlymo įgyvendinimo – ne vėliau kaip per 5 d. d. pasibaigus vertinimo terminui.
•    sprendimo įgyvendinimo terminas – per 2 mėn. nuo sprendimo įgyvendinti siūlymą priėmimo, išskyrus siūlymą suteikti iki 5 mokamų poilsio dienų arba atitinkamai sutrumpinti darbo laiką, finansuoti kvalifikacijos tobulinimą ne didesne kaip 1 pareiginės algos dydžio suma per metus, kurie įgyvendinami per 1 metus nuo sprendimo priėmimo dienos.
 
Tiesioginis vadovas kartu su valstybės tarnautoju aptaria (po to tiesioginio vadovo sprendimu gali būti įforminti raštu) jo tarnybinės veiklos lūkesčius, rezultatų vertinimo kriterijus.

Lūkesčiai turi būti:
    aiškūs: aišku ką konkrečiai reikia padaryti, abi pusės turi suprasti lūkestį vienodai;
    orientuoti į konkretų rezultatą, o ne į procesą (išmatuojami: kaip nuspręsime ar pasiekti, kas parodys, kad rezultatas pasiektas ir užduotis atlikta);
    apibrėžti laike: nustatytas lūkesčio pasiekimo įvykdymo terminas;
    pasiekiami: turi būti įvertinta, ar tarnautojui  įmanoma, ar gali šį lūkestį pasiekti;
    tinkami, realūs: ar lūkestis neprasilenkia su realybe, ar tikrai prasminga.

Svarbu tiek tiesioginiam vadovui, tiek vertinamajam pasiruošti valstybės tarnautojui veiklos vertinimo pokalbiui turinio ir organizacine prasme, turėti aiškius tikslus, o pokalbio rezultatus panaudoti tolimesniuose žmogiškųjų išteklių valdymo procesuose.

Kviečiamenaudotis Viešojo valdymo agentūros parengtomis:

Rekomendacijomis dėl valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo
Dažniausiai užduodamų klausimų rubrika tarnybinės veiklos vertinimo klausimais 

Viešojo valdymo agentūros valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų atstovams organizuotos metodinės konsultacijos, kurių metu buvo pristatytos Valstybės tarnybos įstatymo pokyčiai (nuo 2024-01-01) bei didesnis dėmesys skirtas valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimui, skaidrėmis.

Iškilus klausimams dėl valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo galite kreiptis į:
Viešojo valdymo agentūros Veiklos valdymo ir teisės skyriaus tarnautojus telefonu ar el. paštu dėl Aprašo nuostatų turinio;
Informacinių sistemų skyrių el. paštu [email protected] dėl vertinimo atlikimo VATIS.