2025-03-06

VVA pristato 2024 m. veiklos rezultatus

Viešojo valdymo agentūra dalinasi 2024 m. pasiektais REZULTATAIS    VIENLAPIS

Džiaugiuosi galėdama pristatyti Viešojo valdymo agentūros 2024 metų veiklos ataskaitą. Ji atspindi mūsų komandos atsidavimą ir pastangas siekiant, kad Lietuvos viešasis sektorius tęstų pradėtą efektyvumo ir skaidrumo kelią.

2024-ieji buvo intensyvūs. Po 20 metų veiklos Valstybės tarnybos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos pakeitė savo pavadinimą į Viešojo valdymo agentūrą, labiau atitinkantį mūsų veiklos sritį. Įstaiga tapo pavaldi Vyriausybei.

Mūsų misija platėja  –  mes dirbame tam, kad viešasis sektorius būtų rezultatyvus, juo pasitikėtų visuomenė ir čia būtų gera dirbti.

Įsigaliojus naujai Valstybės tarnybos įstatymo redakcijai, buvo reikalingas didelis įsitraukimas, ypač stiprinant įstaigų vadovų profesionalumą. Džiaugiamės, kad atlygio padidėjimas ir tikslinė kandidatų paieška bei praplėsti paieškos kanalai padėjo pritraukti daugiau patyrusių vadovų, tiek iš viešojo, tiek iš privataus sektoriaus. Stiprus lyderis stiprina visą kolektyvą, todėl džiaugiamės galėdami prisidėti prie stiprių vadovų pasirinkimo, kas, tikime, sustiprins visas Lietuvos viešojo sektoriaus įstaigas.

Daug dėmesio skyrėme įstaigų vadovų kompetencijų ugdymui ir lyderystės stiprinimui – sukūrėme e-mokymus, padėsiančius vadovams greičiau adaptuotis, stiprindami vadovų tarpusavio bendradarbiavimą ir keitimąsi patirtimi, inicijavome mentorystės programą ir tinklaveikos renginius. Nuo 2024 metų pradžios įsigaliojo įstaigų vadovų susitarimai dėl pagrindinių kadencijos tikslų ir rezultatų – tai tarsi kompasas, padedantis vadovams siekti užsibrėžtų tikslų.

Pokyčiai viešajame sektoriuje vyksta milžinišku mastu. Mūsų katalizatoriai – visuomenės spaudimas, technologinė pažanga ir pasauliniai standartai. Sėkmė priklauso nuo to, kaip greitai ir efektyviai viešojo valdymo įstaigos, tarp jų ir mes, geba prisitaikyti prie naujų reikalavimų ir įveikti esamas kliūtis.

Vis daugiau dėmesio skiriama skaidrumui, duomenų atvėrimui, konsultavimuisi su visuomene, orientuojamasi į klientą, einama link duomenimis grįstų sprendimų. Be to, vis daugiau organizacijų gerina organizacinę kultūrą, vyksta motyvacijos priemonių ir darbo užmokesčio sistemų decentralizacija. Tam tikri neigiami kultūriniai aspektai, kurie vyravo prieš 20 ar net 10 metų, šiandien jau yra neįsivaizduojami ir pamiršti. Žinoma, pokyčių tempas netolygus, o kai kurios institucijos susiduria su sunkiau priima naujoves.

Mūsų iššūkiai 2025 metams? Mes dar transformacijos ir identiteto gryninimo procese. 2025 m. koncentruosimės į Viešojo sektoriaus darbuotojų registro sukūrimą, gerojo valdymo principų diegimą viešajame sektoriuje, valdomus duomenis ir jų analitikos kokybę, paslaugų kokybės gerinimą. Ypatingai svarbus Lietuvos valstybės institucijų darbuotojų, vykdysiančių su pirmininkavimu Europos Sąjungos Tarybai 2027 m. susijusias funkcijas, mokymai. Tinkamas pasiruošimas – pusė darbo. 

Manau, bendras viso viešojo sektoriaus tikslas – siekti, kad viešasis sektorius taptų atsparesnis biurokratijai. Tai reikalauja orientacijos į lankstų valdymą, efektyvesnę organizacinę kultūrą, modernias technologijas, procesų skaitmenizavimą ir automatizavimą. Lankstumas priimant sprendimus, duomenimis grįsti sprendimai, nuolatinė biurokratinių praktikų peržiūra ir pokyčiai, viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimas – visa tai padės viešajam sektoriui tapti efektyvesniu.

Esame dėkingi mūsų partneriams ir kolegoms už bendradarbiavimą ir paramą. Tik kartu galime kurti stiprią ir modernią valstybės tarnybą, kuri tarnautų Lietuvos žmonėms.

Kviečiu susipažinti su mūsų veiklos ataskaita ir tikiuosi, kad joje rasite naudingos informacijos.

Nuoširdžiai
Ana Selčinskienė, Viešojo valdymo agentūros direktorė