Valstybės tarnybos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės tarnybos departamentas) Tarnybos sąlygų skyrius parengė pažymą „Dėl Valstybės tarnybos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2021 m. gautų ir išnagrinėtų asmenų prašymų ir skundų“.
2021 m. Valstybės tarnybos departamente iki gruodžio 31 d. gauta ir išnagrinėta 120 valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų prašymų, 398 asmenų prašymai bei 69 asmenų skundai.
Analizuojant valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų prašymus identifikuotos šios sritys, kurios valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms kelia daugiausiai neaiškumų:
Analizuojant asmenų prašymus identifikuotos šios sritys, kurios kelia asmenims daugiausiai neaiškumų:
Pastebėta, kad valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms bei asmenims daugiausiai neaiškumų kelia teisės aktų nuostatos, reglamentuojančios valstybės tarnautojų socialines garantijas ir darbo apmokėjimą. Taip pat valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms neaiškus yra centralizuotų konkursų vykdymas ir pareigybių aprašymų rengimas / keitimas, o asmenims – atleidimas iš pareigų.
Pastebima tendencija, kad 2021 m. sumažėjo pagrįstų skundų dėl konkursų į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo.
Skundų dėl tarnybinės atsakomybės taikymo skaičius išlieka aukštas. Šį aukštą skundų skaičių galimai lemia tai, kad esant dabartinei situacijai didžioji dalis įstaigų vykdo veiklą nuotoliniu būdu, kas apsunkina (sulėtina) veiklos procesus. Be to, įstaigose jaučiamas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, trūkumas.
Nemažą prašymų ir skundų dalį Valstybės tarnybos departamentas turėjo persiųsti nagrinėti kitoms įstaigoms pagal kompetenciją. Daugiausia tai buvo skundai, susiję su darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimu ir duomenų iš Valstybės tarnautojų registro pateikimu ar duomenų ištaisymu.
Su pažyma galima susipažinti ČIA.