2024-04-22

Lyderystės akademijos dalyvė: ne tik gauname žinių, bet ir dalinamės patirtimi

Viešojo valdymo agentūra ugdo valstybės tarnybos vadovų kompetencijų padedami ES lėšomis finansuojamo projekto. Mokymai „Lyderystės akademijoje“ įsibėgėja. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorės Godos Aleksaitės klausiame, kokie jos, kaip mokymų dalyvės, įspūdžiai.

„Valstybinių organizacijų vadovai turi kiek kitokius reikalavimus, nei vadovai versle. Valstybinių organizacijų vadovus sieja bendras valstybės interesas, tuo metu privačiame sektoriuje siekiamybė yra pelnas. Dažnai bendradarbiavimas versle svarbesnis tuomet, kai jis pelningas. Viešojoje įstaigoje turime pamiršti pelningumą. Svarbu ne stebėti, kiek kokiai organizacijai įkris biudžeto asignavimų kitais metais, o rasti sprendimus, kaip mes mažiausiais resursais ir efektyviausiai galime visi kartu pasiekti rezultatų“, – sako Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) direktorė Goda Aleksaitė.
 
Anot G. Aleksaitės, valstybiniame sektoriuje vadovai labai skirtingi ir dėl to, kad jie turi labai skirtingas patirtis vadovaujant skirtingo dydžio organizacijoms. Vieni jų atsakingi už mažesnes organizacijas, kiti turi suvaldyti organizacijas su šimtais darbuotojų. Todėl vadovams, VVTAT direktorės nuomone, yra labai svarbi tinklaveika, sudaranti sąlygas jiems gilinti savo ekspertiškumą, kompetencijas ir jomis dalintis.
 
„Šioje akademijoje vadovai turi ne tik tinklaveikos erdvę, bet ir galimybę iš pradžių įsivertinti savo patirtį, vadovavimo brandą, ir tuomet gauti reikalingų žinių bei mokymų“, – sakė G. Aleksaitė.
 
Ko labiausiai trūksta viešojo sektoriaus vadovui kompetencijų stiprinimo srityje? „Drąsos. Drąsos veikti ir keistis. Valstybinių organizacijų vadovams tenka susidurti su išankstiniu tiek politikų, tiek visuomenės, o pradžioje, neretai, ir savo komandos nepasitikėjimu. Tuomet vadovai dažnai būna atsargesni, bijo drąsių sprendimų. Todėl viešojo sektoriaus vadovų kompetencijų stiprinimas yra ypatingai svarbi sritis visai valstybei“, – akcentuoja VVTAT vadovė.
Projekto įgyvendinimo metu numatyta sukurti ir įdiegti valstybės tarnybos vadovų kompetencijų ugdymo sistemą („Lyderystės akademiją“). Šiam tikslui pasiekti bus įdiegta e. mokymų platforma, sukurti ir įdiegti mokymų dalyvių poreikius atitinkantys įvadiniai naujai paskirtų valstybės tarnybos įstaigų vadovų mokymo moduliai, sukurtos ir aprobuotos valstybės tarnybos įstaigų vadovų kompetencijų vertinimo ir ugdymo poreikių nustatymo metodika ir individualizuotos mokymo programos. 

Jau šį mėnesį startuos nauja virtuali mokymosi aplinka "Moodle", padėsianti efektyviai ugdyti viešojo sektoriaus vadovų kompetencijas. Virtualioje mokymų aplinkoje dalyviai galės vienu metu iš skirtingų Lietuvos miestų stiprinti žinias sistemiškai, efektyviai ir koncentruotai. 
 
Projekto metu numatoma apmokyti ne mažiau kaip 150 valstybės tarnybos vadovų.